prawa pacjenta
Pacjent ma prawo do:
ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH ODPOWIADAJACYCH WYMAGANIOM AKTUALNEJ WIEDZY MEDYCZNEJ;
INFORMACJI O SWOIM STANIE ZDROWIA;
ZACHOWANIA W TAJEMNICY PRZEZ OSOBY UDZIELAJACE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH, INFORMACJI
ZWIĄZANYCH Z PACJENTEM, W SZCZEGÓLNOŚCI Z JEGO STANEM ZDROWIA;
WYRAŻENIA ZGODY ALBO ODMOWY NA UDZIELENIE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH;
ZGŁASZANIA DZIAŁAŃ NIEPOŻADANYCH PRODUKTÓW LECZNICZYCH;
POSZANOWANIA INTYMNOŚCI I GODNOŚCI, W SZCZEGÓLNOŚCI W CZASIE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH;
DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ DOTYCZĄCEJ STANU ZDROWIA ORAZ UDZIELONYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH;
ZGŁOSZENIA SPRZECIWU WOBEC OPINII ALBO ORZECZENIA LEKARZA;
POSZANOWANIA ŻYCIA PRYWATNEGO I RODZINNEGO;
OPIEKI DUSZPASTERSKIEJ;
W razie pytań, prosimy o kontakt z:
Biurem Rzecznika Praw Pacjenta 01-231 Warszawa ul. Płocka 11/ 13
Bezpłatna infolinia 800 190 590 czynna pn. – pt. 800 – 18 00
lub e-mail kancelaria@rpp.gov.pl
Metryka strony